Door geregelde inname van 6 types van voedsel, kan de kans op kanker verkleind worden met maar liefst 25%. Dit is het resultaat van een 8 jaar durend onderzoek bij 26.000 Grieken, uitgevoerd door de universiteit van Harvard, onlangs in het British Journal of Cancer verschenen.
[ad]Het onderzoek toonde aan dat we meer naar een mediteraan dieet zouden moeten gaan. In de praktijk betekent dit:
- Veel eten: fruit, groenten, bonen, volle granen, enkelvoudig onverzadigd vet (olijfolie) en vis.
- Een beetje eten: rode wijn.
- Weinig eten: vlees, zuivelproducten.
Door simpelweg minder vlees en zuivelproducten te eten, en dit te vervangen door bijvoorbeeld vis en olijfolie, daalt de kans op kanker al met 12%. Meer onverzadigde vetten (dus: meer olijfolie) en minder verzadigde vetten (minder boter) zouden het risico met nog eens 9% verminderen. En een dagelijkse opname van deze 6 mediterane producten zou resulteren in een vermindering van de kans op kanker met 22%.
Ik zou zeggen, laat maar komen die olijven en zongedroogde tomaten met ansjovis!
Incoming search terms:
- ijzerstapelingsziekte herte vlees
Related posts:




